lördag 22 januari 2011

"Göra färdigt dag"

Har ni också en massa saker som ligger och behöver görs färdiga? Det kan vara trådar som ska fästas, stycken som ska sys ihop, knappar som ska sys i, etc. Jag rensade bland mina saker och hittade en hel del.
Nu ska jag bara ta mig i kragen och göra det färdigt också.

Halsduk av mormorsrutor som "bara" ska prydas med lite fransar.
Sen är den färdig!

Min pläd av mormorsrutor, har jag sagt är ett tio-års-projekt. Men jag har många rutor färdiga som jag "bara" behöver fästa trådarna på och sen sy fast. Då blir pläden så pass stor att den värmer benen i alla fall. :)

Förra året började jag med s.k "fri virkning" på något som jag tänkte skulle bli en väska så småningom. Det var väldigt kul att virka huller om buller och låta skaparlusten flöda. Men det uppstod en liten hake... där blev tusen och åter tusen trådar som skulle fästas. Men när allt kom omkring så tyckte jag inte väskan blev så snygg i heller, så den lades till samlingen...den med.


2 kommentarer:

  1. Tack för din kommentar! Jag brukar använda garnet Tilda oftast när jag gör amigurumis, då brukar jag använda virknål 2,5. Nu har jag dock hittat en ny favorit, Drops cotton light som jag brukar använda storlek 3 till.

    SvaraRadera
  2. Tack för ditt svar! Jag har varit inne på Drops och tittat på Cotton light. Verkar vara ett jättemysigt garn. Vilka härliga färger! Man vill ju köpa allihop! :)

    SvaraRadera