måndag 14 mars 2011

Vår..

Man kan nästan börja ana våren i Skåne nu. Snödroppar och vintergäck har kommit upp och koltrasten har hörts sjunga ett par kvällar. Det är 8-9 plusgrader, men solen den lyser fortfarande med sin frånvaro.
Man börjar få idétorka nu på handarbetsfronten. Eftersom mössor, sjalar, pulsvärmare plockas av efter hand, så känner man ju inte riktigt för att ta itu med dom projekten. Har virkat lite olika mobilfodral, men det är mest i brist på annat. Är sugen på att börja måla igen. Men eftersom jag har ca 20 tavlor i klädkammaren som står och tar plats, så känns inte det i heller så inspirerande.. Någon som har något bra tips på något kul vårprojekt?



4 kommentarer:

  1. Sverige är långt! Hemavan har 120cm snö och mer väntas i helgen.
    Jag är nöjd så länge jag slipper -30º som denna vinter mest bestått av...

    //A-E

    SvaraRadera
  2. vårblommor..nä så långt har vi inte kommit här..än, men snart :) fy vad jag längtar efter blommor :)
    Jo skvallerträning, det är hon Bodfäldt, hundtränartjejen som kommit på det och som skrivit om det i bl a sin bok Kontaktkontraktet. Det finns ute på nätet att läsa också, sök på skvallerträning och Eva .. tror jag hon heter.. Bodfäldt. Metoden fungerar! Har hunden mycket jaktinstinkt så måste mer träning till men skvallerträning är suveränt för kontakten och för att minska spänningar vid hundmöten.

    SvaraRadera
  3. Virkat vårprojekt? En klänning/ett linne?

    Fina babynössor du gjort!

    SvaraRadera
  4. Tack för kommentarerna! Jag ska absolut läsa om Eva Bodfäldts metod. Tack för tipset! :)

    SvaraRadera